Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 5 november, 2011

Lördag kväll och pizza på jäsning. Hade tänkt vara lata och köpa färdig från Little Italy i gammal vanlig ordning men barnen ville SÅ gärna ha hemgjord så det blir det ikväll. Får se hur resultatet blir då jag bara har torrjäst…

 Igår var barnen lediga från skolan precis som i torsdags så vi började med att gå till klubbhuset och bada på förmiddagen. Jätteskönt var det och Annie ville aldrig komma upp ur den varma jacuzzin när det började närma sig lunch och blev dags att kliva upp. När vi var klara åt vi lunch på (på barnens begäran) Steaks & Eggs där de enligt Samuel har ”den godaste cheeseburgaren som finns i HELA världen!”. Själv åt jag väldigt goda wraps med kyckling och cole slaw till det facila priset 45 yuan. När Annie sovit middag åkte Samuel till en kompis medan jag och småttingarna tog moppen bort till Happyland. Det är ett pysselställe, eller vad man nu ska kalla det, där barnen får dreja, pärla, måla, väva och en massa annat i en, 1½ eller två timmar för 80 yuan/timme. Vi stannade i en timme och på den tiden hann barnen göra en kruka (Isaac), fyra fönstermålningar (två var, varav Annie gjorde sin andra helt själv), ett pärlhalsband (Annie) och varsitt geléljus med färgad sand. De tyckte det var jättekul så dit åker vi nog någon mer gång när dagen är grå och tråkig. Tyvärr ramlade Isaac i trappan när vi kom hem så att hans egendrejade kruka gick sönder men vi åkte tillbaka och han fick en ny kruka som han fick måla och ta med hem och det var han nöjd med.

De färdiga alstren – den längst ner till vänster gjorde Annie själv…det kanske syns!

På kvällen hade vi anlitat ayi som barnvakt så jag och en väninna åkte in till stan till Solana där vi mötte våra män på puben Nashville på Lucky Street. Där var det Happy hour så två margharitas senare drog vi vidare till en japansk restaurang vid Solana. Undertecknad är som bekant inte förtjust i sushi men tänkte att en gång är väl ingen gång så jag bestämde mig för att ge det en chans till. Drog i mig en massa saké först för att döva smaklökarna och om det var på grund av det eller ej låter jag vara osagt men det var riktigt gott och visst kan jag nog äta det igen. Skippar nog sakén nästa gång dock för huvudet var inte helt i sin ordning imorse :). Det var en himla trevlig kväll iallafall som vi asvlutade på en suspekt jazzklubb djupt nere i en källare och halv tolv var vi hemma igen. Tyvärr vaknade monstret Annie före sex och började hoppa och sparka runt i vår säng samtidigt som hon sjöng Hoajajajaja buff för full hals. Inte kul alls!

Sushi for beginners!

Idag lördag har vi tagit det väldigt lugnt. Vi har från och med idag och fram till jul hyrt en sprillans ny Nissan borta på Euro Plaza så vi provkörde den bort till Scitech Outlet Mall och gick omkring där ett tag. Har aldrig varit där innan men det påminde om Barkarby och hade massor med fina märkesbutiker som Gant, Tommy Hillfiger, Armani, Burberry, DKNY, Diesel… Inte särskilt billigt dock men kul att bara gå runt och kika. Espritbutiken fick det längsta stoppet för där fanns det mycket fint till moderata priser. Förälskade mig i ett par höga stövlar med prislappen 895 yuan. På kläderna var det 100-300 rmb rabatt men vid skorna stod det ingen sådan info men frågade ändå för säkerhets skull om priset på skorna var det utsatta. Efter en massa sökande i datorn fick jag beskedet att de kostade 255 yuan! Gissa om jag slog till 🙂 Innan vi for tog vi en kaffe och ett danskt wienerbröd på Starbucks.

Dagens fynd – Espritstövlar för 255 yuan. Fina va!

Åkte sedan vidare till Radiance som ligger nära SSB. Det är en prylshop som har utförsäljning med 50% på rubbet eftersom de ska flytta. Där hittade vi en massa roliga saker men vad säger jag inte här då en del saker är julklappar! Nu är pizzan klar – dags för middag!

Read Full Post »