Feeds:
Inlägg
Kommentarer

Archive for 8 september, 2013

Bara hemma!

När maken är borta är det både jobbigt och trist att ge sig ut på äventyr på egen hand så den här helgen har vi bara varit hemma. Igår, lördag, var det toppenväder och närmare 30 grader igen. På förmiddagen åkte vi bort till British school och kikade på deras bokloppis. Det var galet mycket folk så det blev bara en kortis. Hittade iallafall två böcker om Angkor Wat som jag köpte eftersom vi ska dit i slutet av januari samt två barnböcker, en på svenska och en på engelska. När vi kom hem igen gick vi direkt till poolen där vi åt lunch och tillbringade resten av eftermiddagen. Härligt! Får passa på för man vet inte om det blir fler tillfällen innan badsäsongen är över.

IMG_0800

Idag, söndag, har vädret varit sämre och luften har börjat likna det vi är vana vid här i Beijing. På Pinnacle har de öppnat Burger King nu i dagarna så jag och barnen åkte dit och åt lunch idag. Som sagt, vi gör det ganska enkelt för oss de här dagarna! Varsin barnmeny till barnen samt en hamburgare med liten sallad till mig kostar 80 yuan så det är åtminstone överkomligt även om det finns restauranger som kittlar smaklökarna mer!

IMG_0801

Imorgon börjar en ny vecka! Båda killarna har haft ganska mycket läxa så vi har suttit med det ikväll – Isaac med matte och Samuel med spanska och matte. Hade tänkt göra svenska också men hann inte med det så vi sparar det till imorgon. Själv har jag intensivpluggat kinesiska då jag inte gjorde något igår samt att några dagar gick bort på grund av internetproblem. Har en assignment på sex sidor med frågor och grammatiska problem som ska besvaras med kinesiska tecken samt en hörövning som jag inte börjat på än, som båda ska in på onsdag. Inlämningsuppgiften är nästan klar men det är en av delarna som jag inte förstår ett enda dugg av och som jag måste be min kinesiskalärare förklara för mig. Har läst grammatikförklaringen i boken säkert tio gånger inklusive alla exempelmeningar men får fortfarande inte ihop det och hittar inte logiken… Det blir en tuff höst om det fortsätter i det här tempot! Det är tur att jag åtminstone tycker det är kul!

Read Full Post »